می خواهم پسر دار شوم ؟

چگونه پسردار شویم؟ در این مطلب درباره یک دغدغه جالب و غیر‌عادی مادرها و خانم‌های باردار صحبت می‌کنیم. صحبت در مورد انتخاب جنسیت فرزند و نتیجه یک رابطه جنسی از طریق رژیم غذایی است.

 همچنین بخوانید  چگونه دختردار شویم؟

البته این موضوع بسیار بحث برانگیز است و هیچ کس واقعاً نمی‌داند رژیم غذایی چقدر در انتخاب جنسیت خاص تأثیر دارد؛ اما تحقیقاتی وجود دارد که ثابت می‌کند رژیم ممکن است ارتباطی با جنسیت کودک شما داشته باشد.

اگر می‌خواهید رژیم غذایی برای پسردار شدن را بشناسید، ادامه این مطلب را به دقت مطالعه بفرمایید.

آیا رژیم غذایی برای پسردار شدن واقعیت دارد؟

هنگامی که باردار هستید، سؤالات زیادی به طور اجتناب ناپذیر به سراغ شما می‌آید: “آیا شما به پسردار شدن امیدوار هستید؟ “

تعداد زیادی از والدین به دنبال تعیین جنسیت خاص کودک هستند. برای بعضی از والدین، فقط امید به پسر کافی نیست؛ اما علم در مورد چگونگی باردارشدن پسر چه می‌گوید؟ آیا در مورد رژیم‌های غذایی یا موقعیت جنسی هیچ حقیقتی وجود ندارد؟ آیا در واقع استراتژی‌های پیش تصور وجود دارد که احتمال ابتلا به پسر شما را بیشتر می‌کند؟ شاید تعجب کنید که بدانید که پاسخ، بله و خیر، بستگی به این دارد که علم فقط به چه میزان در دیدگاه شما نقش دارد.

چگونه پسردار شویم؟ تحقیقاتی انجام شده است که تغییر سطح pH بدن ممکن است ارتباطی با وضعیت جنین در دوران ابتدایی بارداری داشته باشد. برای تغییر سطح pH در جهت مردانگی، باید مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی مصرف کنید که محیط واژن قلیایی‌تری برای اسپرم مرد ایجاد می‌کند. لازم است رژیم غذایی خود را چند هفته تا یک ماه قبل از تلاش برای حاملگی تغییر دهید. در اینجا می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی قلیایی کردن رژیم غذایی خود کسب کنید.

حتما بخوانید   سونوگرافی سلامت جنین
روش های پسردار شدن

رژیم غذایی برای پسردار شدن شامل چه غذاهایی است؟

1- غذاهای غنی از پتاسیم: این به معنای مصرف مقدار زیادی موز، لوبیای سفید، ماهی سالمون، آووکادو، بادام، سیب و قارچ است. غذاهای دیگری نیز وجود دارند که پر از پتاسیم هستند.

2- همواره در حال غذا خوردن باشید: یک مطالعه نشان می‌دهد زنانی که سطح گلوکز خود را بالا نگه می‌دارند شانس بیشتری برای به دنیا آوردن یک پسر دارند. این به معنی خوردن وعده‌های غذایی مکرر کوچک هر چند ساعت است. فقط مطمئن شوید که وعده‌های غذایی شما پر از مواد مغذی است.

3- غلات صبحانه بخورید: بنا به دلایلی، در همان مطالعه‌ای که در بالا اشاره شد، زنانی که بیشترین غلات صبحانه مصرف می‌کردند، نسبت به زنانی که روزانه یک کاسه یا کمتر می خورند، پسران بیشتری را به دنیا آوردند. فقط می‌توان تصور کرد که این با بالا رفتن سطح گلوکز خون همراه است زیرا افرادی که صبحانه غلات کافی می‌خورند نیز سطح قند خون بالاتری دارند. بسیاری از غلات صبحانه با پتاسیم نیز غنی شده‌اند که ممکن است به ایجاد یک پسر کمک کند.

واقعیت علمی چیست؟

چگونه پسردار شویم؟ جنسیت کودک شما توسط کروموزوم‌ها تعیین می‌شود. کروموزوم Y در اسپرم به معنای پسر است، در حالی که کروموزوم X منجر به پسرنمی‌شود. پس از لقاح تخمک با اسپرم، رژیم غذایی شما نمی‌تواند جنسیت فرزند شما را تغییر دهد. همان‌طور که توسط مطالعه بریتانیا نشان داده شده است، غذاهای پر انرژی و پر چرب ممکن است جنین‌های پسر را بهتر از رژیم‌های غذایی با کالری پشتیبانی کنند؛ اما پیروی از سنت‌های عقل عامیانه، مانند خوردن غذاهای شور برای داشتن یک پسر، نمی تواند جنسیت کودک شما را تغییر دهد.

حتما بخوانید   مراقبت های سه ماهه اول بارداری

مردان بر جنسیت کودک تأثیر می‌گذارند نه زنان. مردان اسپرم را ارائه می‌دهند که دارای X (دختر) یا کروموزوم وابسته به رابطه جنسی (پسر) است. هنگامی که یک کروموزوم X از اسپرم پدر، با کروموزوم X مادر (در تخم مرغ خود) ترکیب می‌شود، منجر به یک دختر‌بچه (XX) می‌شود و هنگامی که یک کروموزوم Y از اسپرم، با کروموزوم X مادر ترکیب می‌شود، منجر به پسر (XY)

هیچ‌گونه ضمانتی برای بارداری خاص در مورد داشتن فرزند از جنسیت خاصی وجود ندارد. امید و تلاش برای یک پسر فقط همین است و بر هر کدام از جهات تأثیر نمی‌گذارد.

یکی اسپرم دختر و دیگری اسپرم پسر را تولید نمی‌کند. هر دو تعداد اسپرم X و Y مساوی را تولید می‌کنند و این یک تصادف است نه مدیریت که تخمک‌ها را تولید کند.

به نظر می‌رسد برخی خانواده‌ها فرزندان بیشتری از جنس خاص را به وجود می‌آورند. به عنوان مثال اگر مرد برادر بیشتری داشته باشد، وی احتمالاً صاحب فرزند پسر می‌شود.

داروهای گیاهی و داروهای مکمل بر احتمال پسردارشدن تأثیر نمی‌گذارد. آن‌ها تمایل دارند ادعاهای جعلی ایجاد کنند که مبتنی بر واقعیت و دلیل علمی نیستند.

برای پسردار شدن چی بخوریم ؟

آیا نمی توانم انتخاب کنم که جنسیت کودک من چیست؟

اخیراً رویه جدیدی به نام تشخیص ژنتیکی قبل از کاشت (PGD) در دسترس والدین قرار گرفته است. این ماده همراه با لقاح آزمایشگاهی (IVF) استفاده می‌شود و روشی برای تشخیص اختلالات ژنتیکی خاص در جنین است که قبل از قرار دادن آن در رحم قرار دارد. این امر به والدینی می‌پردازد که هر دو ممکن است از یک اختلال ژنتیکی رنج ببرند. با داشتن موفقیت بسیار بالا در تعیین جنسیت، این تضمین نمی‌کند که این روند منجر به یک بارداری موفق شود. همچنین مباحث اخلاقی، اجتماعی و مذهبی زیادی پیرامون این روش کاشت انتخابی وجود دارد.

حتما بخوانید   سندروم داون تشخیص و پیشگیری در کرج

در آفریقای جنوبی، تغییراتی در چارچوب قانونی برای تنظیم استفاده از PGD، شرایطی که ممکن است در آن پسردار شدن اتفاق بیفتد و همچنین در مقابل سوءاستفاده از این فناوری، محافظت می‌شود. این یک روش بسیار گران است و ممکن است برنامه‌های کمک پزشکی و بیمه آن را به عنوان یک هزینه قانونی تشخیص ندهند.

چگونه پسر دار شویم ؟

برای دریافت جواب بهتر سوال(چگونه پسردار شویم؟) مشاوره تخصصی بگیرید

در بسیاری از مراحل زندگی مشترک مخصوصاً بارداری، دریافت مشاوره کمک بسیاری به زوجین خواهد کرد. متخصص زنان در این امر خاص می‌تواند راهنمایی دقیقی برای حفظ سلامت مادر و جنین ارائه دهد. همچنین دغدغه‌های شما در رابطه با جنسیت فرزندتان را پاسخ‌گو باشد. خانم دکتر مریم غلام پور از آن دسته پزشکان باتجربه و قدیمی در شهر کرج است که بسیاری از مادران توانسته‌اند با مشاوره‌های دقیق و علمی ایشان، به مطلوب خود در زمینه فرزندشان دست یابند. توصیه ما به شما مراجعه به ایشان و دریافت اطلاعات دقیق در رابطه با این سوال و دغدغه چگونه پسردار شویم؟ است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 38 میانگین: 3.9]

25 دیدگاه

  • سلام خانم دکتر یه سوال:آیا در اسپرم آقا دو نوع کروموزوم‌xوyوجود دارد؟یا اسپرم فقط میتواند یک نو ع کروموزوم‌ داشته باشد؟

    • جنسيت جنين توسط اقا تعيين ميشود
      با رعايت رژيم غذايي و زمان تخمگذاري تا 60- 70 درصد احتمال تعيين جنسيت وجود دارد ولي روشهاي ديگرمثل I.U.i , i.v.f درصد موفقيت بيشتر ميشود لطفا مقاله را با دقت مطالعه شود

  • برای تعیین جنسیت جنین ، در مقاله روشها گفته شده ولی در مورد شما بهتر است از روشی که موفقیت بیشتری دارد مثل ای یو ای یا روش ای وی اف استفاده کنید

    • همان طور كه درمقاله گفته شد تنها روش صد در صد تعيين جنسيت جنين روش IVF هست ولي روشهاي ديگر مثل IUI و رعايت رژيم غذايي و تعيين تخمك گذاري تا حدي كمك ميكند . در ضمن تعيين جنسيت جنين به اقا بستگي دارد چون اسپرم كروموزوم X يا Y دارد در صورت لقاح تخمك كه هميشه كروموزوم X دارد با اسپرم Y جنين پسر ميشود

  • سلام خانم دکتر من یه دختر دارم خیلی دوسش دارم الان می خواهم دوباره باردار شم بعد شوهرم میگه خدا کنه اینبار پسر بشه چون یه دختر داریم یه پسر هم داشته باشیم خیلی خوب می من هم فکر می کنم تازه باردار شدم لطف کنیم کمکم کنیم تا پسر دار بشم

    • اگر باردار هستيد كه كه جنسيت جنين همان زمان لقاح تخمك با اسپرم مشخص شده و الان نمي شود كاري كرد
      اگر هنوز باردار نيستيد مطالب مقاله را مطالعه فرماييد و رعايت فرماييد در نهايت با توكل از او بخواهيد فرزند سالم به شما عطا كند

  • سلام خانم دکترمن ۳۷سالمه ۳تادختردارم الان دوباره ناخواسته باردارشدم تازه فهمیدم نمیدونم چیکارکنم نمیخواستم حامله بشم ولی الان میترسم دوباره دخترم بشه لطف کنی کمکم کنید

    • اگر باردار هستيد كه كه جنسيت جنين همان زمان لقاح تخمك با اسپرم مشخص شده و الان نمي شود كاري كرد
      با توكل از او بخواهيد فرزند سالم به شما عطا كند

    • سوال زهرا خانم در مورد پسردار شدن
      عزیزم این مطالب در پاسخ به سوالات و نگرانی های مراجعه کنندگان به مطب تهیه شده است و مطمئنا شما هم از شرایط فرهنگی نادرست حاکم در جامعه مطلع هستید . در بعضی از اقوام ،یک خانواده در صورت نداشتن فرزند پسر حتی تا مرز جدایی و طلاق هم می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *